Az alábbi bejegyzésben azt boncolgatom, hogy egy fotós, videós, vagy legyen az bármilyen művészeti jellegű vállalkozás, szükséges-e egy weboldal, ahol részletesen is bemutathatók a referenciáid a közösségi média korlátozott lehetőségeivel szemben.
Lehet-e sikeres a vállalkozásod weboldal nélkül is?
Természetesen a válasz az, hogy igen, lehet.
Vannak olyan fotósok, videósok és művészek is, akik problémamentesen meg tudnak élni abból, hogy 1-2 közösségi média profillal jelen vannak (Meta-n, Instagramon, stb.) és kialakult már egy olyan visszajáró és őket tovább ajánló ügyfélkörük, hogy nem kell aggódniuk semmiért sem.
A mai trendeket és felhasználói viselkedéseket elemezve azonban érdemes és szükséges is a weboldal egy vállalkozás számára. Csak a közösségi médiára hagyatkozni a vállakkozásod konverziójának erősítésére, ügyfélköröd bővítésére, osotbaság.
A közösségi média és Te
A közösségi média profil nem a tiéd, és soha nem is lesz az. Mindig a szolgáltató szabályaihoz kell igazodnod és ki vagy téve annak, hogy kedvükre megváltoztathatják a szolgáltatási feltételeket. Ezáltal változhat például az algoritmusuk is, és akkor már a töredékét sem fogod elérni a követőidnek, akiket eddig nagy nehezen, sok beleölt idővel és munkával sikerült összegyűjtened.
Előfordulhat olyan is, hogy valaki bejelent, és letiltják a profilod, mert soknak kifogásolták a bejegyzésed, hirdetésed. Ilyenkor – jobb esetben csak – egy kis ideig nem is tudsz hirdetni. A legrosszabb dolog, ami még megtörténhet, hogy akár el is veszítheted a fiókodat és azzal együtt mindent, amit ott felépítettél.
Egy weboldal esetében ez kicsit másképp néz ki!
A weboldalak előnyei
Ha fotósként, videósként, de végülis tök mindegy ilyen szempontból, a lényeg, hogy ha vállalkozásodnak van egy igényes weboldala, az egyszerűen hitelesebb online jelenlétet ad neked. Bizalmat gerjeszt a látogatóidban.
Nem kell aggódnod, hogy mit publikálsz, mert nem vagy kiszolgáltatva senkinek sem. Korlátok nélkül úgy alakítod, úgy formálod a weboldalad, ahogy neked tetszik, különféle problémák és bonyodalmak nélkül.
A weboldalad csakis a tiéd, és ott a saját szabályaid szerint játszhatsz kedvedre (persze a hatályos jogszabályok és etikai szempontok betartása mellett), és nem vagy kitéve például annak, hogy a felhasználási feltételek vagy az algoritmusok megváltoznak. Nem kell igazodnod senkinek sem, nem kell megfelelned senki másnak, csak magadnak.
A weboldalad a Te márkád
A weboldalad teljes mértékben tükrözheti a te márkádat, stílusodat és olyan felépítést, megjelenést alakíthatsz ki, ami a márkádhoz legjobban illik. Előnyös az is, ha a márkádnak megfelelő saját domain neved van, mert akkor már lehetőséged van például az email címedhez is azt használni. Ez ismét csak jobb benyomást kelt, mint egy gmailes cím.
Végül, persze a teljesség igénye nélkül, weboldaladon publikálhatod a portfóliódat is, olyan formában és kialakításban, hogy az a lehető leghatásosabb legyen.
Ezért, ha szeretnél kiemelkedni az átlagtól és a közösségi média szűk korlátai közül, valamint az átlagosnál magasabb árat kérni, akkor szükséged van egy weboldalra. Ha szeretnél kiemelkedni, akkor az nagyon kevés, ha csak a közösségi média felületén vagy jelen.
Légy a magad ura! Legyen saját honlapod!